Cate oua poti manca pe zi? Noile recomandari ale specialistilor

Publicat de Ana Ionescu in 13 Aprilie 2020
Cate oua poti manca pe zi? Noile recomandari ale specialistilor
Cate oua poti manca pe zi? Noile recomandari ale specialistilor

Daca pana acum, medicii ne sfatuiau sa fim atenti la consumul de oua si ne recomandau sa mancam maxim doua-trei oua pe saptamana, un studiu nou schimba aceasta opinie.

O analiza bazata pe trei mari studii, la care au participat 178.000 de oameni, a aratat ca consumul unui ou pe zi are beneficii pentru sanatate.

In cadrul studiului s-a observat ca persoanele care au mancat un ou pe zi nu au prezentat un risc crescut de boli cardiovasculare sau deces, chiar si in randul celor cu antecedente de boli de inima sau diabet.

De asemenea, cercetatorii de la Universitatea McMaster din Canada nu au raportat nicio asociere semnificativa intre consumul de oua si nivelul de colesterol.

Timp de zeci de ani, frica de problemele cu colesterolul a determinat multe persoane sa reduca consumul de oua, deoarece acestea sunt o sursa de colesterol dietetic.

Expertii in nutritie spun ca un galbenus mare de ou contine aproape 200 miligrame de colesterol, aproximativ doua treimi din ceea ce a fost considerat maximul zilnic pentru consumul de colesterol dietetic pana in 2015, cand ghidurile nutritionale federale au incetat sa recomande o limita de colesterol dietetica.

Majoritatea colesterolului din organism este produs in ficat. Expertii in sanatate spun acum ca consumul de alimente bogate in grasimi saturate poate provoca ficatul sa produca prea mult colesterol. in ciuda componentei colesterolului lor, ouale au un continut scazut de grasimi saturate si sunt, in general, considerate hranitoare.

Un ou pe zi te mentine sanatos

Un ou - care are aproximativ 78 de calorii - este considerat o buna sursa de proteine (necesare pentru fabricarea si repararea celulelor, formarea enzimelor si hormonilor si promovarea cresterii si dezvoltarii), vitamina D (care beneficiaza de oase si sistemul imunitar) si de colina ( care ajuta creierul si sistemul nervos).

Galbenusul bogat in colesterol contine, de asemenea, substante care ajuta ochii: luteina si zeaxantina, care elimina cataracta si degenerarea maculara.

American Heart Association recomanda acum un ou pe zi (sau doua albusuri) ca parte a unei diete sanatoase.

Sursa: https://webmd.com
Distribuie in:
Te-ar putea interesa: