Cum sa fii persuasiv la locul de munca

Publicat de Micu Adi Marian in 04 Februarie 2022
Cum sa fii persuasiv la locul de munca
Cum sa fii persuasiv la locul de munca

Salariile variaza foarte mult de la o tara la alta si chiar in cadrul aceleiasi tari – dar unele locuri de munca platesc mai mult in intreaga lume. Vrei o slujba care sa aduca bani mari, indiferent unde locuiesti? Iata cateva idei pentru a incepe.

Anestezist

In Romania, un anestezist poate castiga foarte bine. Afla cu calculator-salariul.net care este salariul minim in 2022 pentru un anestezist si care este castigul dupa ce capata experienta.

Orice munca ai profesa recomandam sa cunosti termenii generali din piata financiara pentru a putea negocia cat mai bine remuneratie. De asemenea afla cum arata un model CV Europass 2022 si o scrisoare de intentie care sa atraga atentia asupra dvs.

Vrei sa stii cum sa fii persuasiv, mai ales atunci cand cauti sa cuceresti locul de munca? Sa incepem prin a cita cateva minti grozave despre arta persuasiunii.

Persuasiunea este puterea de a-i convinge efectiv pe altii sa-si asume o idee pe care o propui sau sa realizeze o actiune pe placul tau. Deci, de ce conteaza a fi persuasiv la locul de munca? Fara indoiala, este o abilitate foarte utila si poate duce la succes pe mai multe niveluri. Care include:

Pe masura ce revizuiti ghidul nostru de mai jos, va vom invata trei tehnici de persuasiune de incredere pentru a va ajuta sa deveniti un mare maestru care vorbeste usor in orice domeniu.

Fa-ti prieteni

Aceasta perspectiva poate fi simplificata luand in considerare modul in care probabil veti avea intotdeauna cativa dusmani in preajma la un moment dat, dar, in loc sa lasati asta sa va erodeze sufletul, puteti inversa scenariul luandu-i fata in fata.

Te-ai simtit vreodata parasit la serviciu? Ai fost trecut cu vederea pentru o misiune sau nu ai primit credit pentru o idee? Sau poate ai fost incurcat intr-un cerc vicios al invidiei ? Ei bine, iata cum sa fii convingator sa intorci acele relatii urate in favoarea ta:

Evitati sa va certati si incercati sa le vedeti punctul de vedere.

Nu lasa ego-ul tau sa preia controlul. Chiar daca, in inima voastra, simtiti cu tarie ca aveti dreptate cand nu faceti acele modificari in cronologia unui proiect, inghiti-ti mandria si aliniaza-ti parerile cu colegul tau dificil. Spune-le ca au dreptate si ca le apreciezi punctul de vedere. La naiba, chiar spuneti cum feedback-ul lor v-a ajutat sa vedeti lumina. Faceti acest lucru timp de cateva saptamani pana cand va apropiati de un sentiment de camaraderie.

Subliniati afirmatiile lor prin repetitie

Studiile au aratat ca repetarea a ceea ce spun colegii tai (sau colegii de munca) ii poate face sa se simta mai apreciati si mai auziti. Deci, daca colegul tau mentioneaza: "Cred ca ar trebui sa ne actualizam software-ul de management al proiectelor", ai putea interveni adaugand: "Este o idee grozava. M-am gandit si la actualizarea software-ului nostru invechit."

In plus, cercetarile publicate de oamenii de stiinta au demonstrat ca repetarea punctelor cheie in timpul unei intalniri sau discutii poate afecta pozitiv luarea deciziilor. Asadar, nu numai ca te vei apropia de partea colegului tau, dar vei contribui si la potential convingerea altora sa fie de acord, ceea ce ii va face sa se simta mai bine in privinta intregului scenariu si te va incuraja si mai mult.

Subliniaza-le si complimenteaza-le experienta

A face pe oricine din jurul tau sa se simta inteligent si competent este intotdeauna o miscare buna daca vrei sa intri in gratiile lor bune. Iesiti din altercatii si luati drumul mai inalt. Poate cereti-i colegului dvs. de lucru sa explice un subiect care ii intereseaza cu adevarat - lasati-l sa straluceasca (doar) pe scena de la locul de munca.

Asigurati-va ca sunteti credibil

Sustine-ti opiniile cu fapte si arata dovezi, dupa cum este necesar. A fi ferm in opinia ta este important, dar nu doar de dragul de a fi incapatanat. Orice afirmatii pe care le furnizati ar trebui sa fie insotite de dovezi adecvate, cercetari relevante, surse credibile sau statistici solide, chiar daca biroul stie ca esti un expert in domeniul tau.

Nu impune agende personale si adapteaza-ti mesajul la publicul tau. Asigurati-va ca este vorba despre a beneficia echipa sau departamentul dvs. in ansamblu, mai degraba decat sa va mariti sau sa va acordati prioritate propriilor nevoi personale. Incercati sa ramaneti orientat catre obiective si aratati-le ca va pasa de companie. Poti chiar sa incerci sa-ti modelezi argumentele atat de inteligent , incat colegii tai sa creada ca ideea (sau o versiune a ei) a fost a lor tot timpul.

Extindeti-va lexicul si imbunatatiti-va vocabularul. Gandeste-te la cuvintele tale ca la diferite nuante de vopsea, care pot atrage oamenii atat la nivel emotional, cat si la nivel intelectual, in functie de nuanta lor. si nu este vorba despre a folosi cuvinte mari pentru a impresiona. Este vorba despre a avea instrumentele potrivite pentru a te exprima eficient in termeni precisi.

Lasati-i pe altii sa vorbeasca mai intai si sa-si foloseasca numele atunci cand le raspund. A vorbi despre oameni nu este doar enervant, dar reduce si meritul argumentelor tale. Ai rabdare si asculta. Ceilalti vor acorda mai usor atentie la ceea ce aveti de spus si, in cele din urma, vor acorda mai multa credinta.

Fa-te cu adevarat carismatic

A emana incredere este un lucru, dar nu vrei sa fii arogant. Cand filozoful grec antic Aristotel a scris despre "caracterul personal" in tratatul sau de retorica , el se referea la personalitatea , farmecul si magnetismul cuiva. si exista un cuvant mai bun pentru toate acestea: carisma.

Carisma este ademenitoare – fascineaza, apropie oamenii, poate chiar hipnotiza. Cand te gandesti cum sa convingi pe cineva sa-ti ia partea sau sa-ti dea o misiune, gandeste-te cum ii poti inspira cu puterea ta de caracter. O prezenta impunatoare si irezistibil de carismatica va va ajuta sa va atingeti obiectivele – si un pic de lingusire va va fi, de asemenea, util.

 
Sursa: https://calculator-salariu.net
Distribuie in:
Te-ar putea interesa: